Skuteczny Menedżer IT
Menadżerskie ZarządzanieO szkoleniu
Celem szkolenia jest przygotowanie osób obejmujących funkcję menedżera lub menedżera projektu do skutecznego pełnienia tej roli poprzez świadome dobieranie adekwatnych stylów zarządzania do sytuacji i osób oraz kreowanie postawy odpowiedzialności i samodzielności w pracownikach.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak budować skuteczną komunikację sprzyjającą współpracy oraz zmniejszającą ryzyko konfliktów i nieporozumień, zwiększać zaangażowanie pracowników poprzez właściwe motywowanie oraz zapobiegać trudnym sytuacjom w zespole.
W ramach ćwiczeń i zajęć praktycznych uczestnicy opracują i przetrenują w praktyce konkretne, operacyjne sposoby reagowania (zdania, zwroty, algorytmy) na różne sytuacje w obsłudze klienta, dopasowując je do swoich możliwości oraz swoich indywidualnych preferencji.
Plan szkolenia
Moduł 1: Menedżer IT, czyli kto?
- Co to znaczy być menedżerem?
- Style zarządzania i ich konsekwencje (autorytarny, demokratyczny, liberalny).
- Dobór adekwatnego stylu zarządzania w zależności od sposobu pracy (zdalna – stacjonarna), charakteru zespołu (stały – projektowy), sytuacji, celów oraz charakterystyki członków zespołu.
- Budowanie zdrowych relacji w zespole.
- Pułapki w roli menedżera: nadodpowiedzialność i wyręczanie, mieszanie relacji osobistych z zawodowymi, nadmierna kontrola lub opieka, „samotność szefa”.