Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w życiu zawodowym

BIZNES
nowość

O szkoleniu

Szkolenie uczy jak przewidywać, rozpoznawać, rozwiązywać sytuacje konfliktowe pojawiające się w zespołach lub między zespołami lub w kontaktach z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Wszystkie treści z tego szkolenia odnoszą się także do konfliktów w życiu pozazawodowym. Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową i wykładową. Uczestnicy będą analizowali sytuacje ze swojego życia zawodowego i łączyli je ze swoimi doświadczeniami. Będą mieli też ćwiczyć, jak skutecznie radzić sobie z różnymi sytuacjami konfliktowymi, z którymi się spotykają.
 

Korzyści

  • Rozpoznawanie czym w rzeczywiście jest konflikt w życiu zawodowym,
  • Rozpoznawanie rodzajów konfliktu,
  • Poznanie podstawowych stylów rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
  • Zidentyfikowanie swojego indywidualnego stylu reagowania na sytuacje konfliktowe – czyli „moje mocne strony i obszary do rozwoju”,
  • Rozwinięcie umiejętności dostosowywania stylu rozwiązywania konfliktów do sytuacji konfliktowej,
  • Odróżnianie zachowań skutecznych od nieskutecznych w konfliktach,
  • Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmów z osobami, które nie potrafią lub nie chcą rozwiązywać konflikt,
  • Ustalenie zasady skutecznej komunikacji pozwalającej na zapobieganie sytuacjom konfliktowy.
     

Plan szkolenia

Co nam mówiono o konfliktach?

  • Jakie są stereotypy związane z sytuacjami konfliktowymi i jakie są odruchowe reakcje na konflikt?
  • Co pomaga, co przeszkadza i co warto zmienić, aby przygotować się na rozwiązanie sytuacji konfliktowej?

Ja w konflikcie

Komunikacja w konflikcie

Rozróżnienie komunikacji rzeczowej od emocjonalnej

„Zakazane słowa”, czyli recepta na konflikt

Rodzaje konfliktów

Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych

Po co nam jest asertywność w konflikcie?

Model „ZGODA”