Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w życiu zawodowym
BIZNESO szkoleniu
Szkolenie uczy jak przewidywać, rozpoznawać, rozwiązywać sytuacje konfliktowe pojawiające się w zespołach lub między zespołami lub w kontaktach z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Wszystkie treści z tego szkolenia odnoszą się także do konfliktów w życiu pozazawodowym. Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową i wykładową. Uczestnicy będą analizowali sytuacje ze swojego życia zawodowego i łączyli je ze swoimi doświadczeniami. Będą mieli też ćwiczyć, jak skutecznie radzić sobie z różnymi sytuacjami konfliktowymi, z którymi się spotykają.
Korzyści
- Rozpoznawanie czym w rzeczywiście jest konflikt w życiu zawodowym,
- Rozpoznawanie rodzajów konfliktu,
- Poznanie podstawowych stylów rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- Zidentyfikowanie swojego indywidualnego stylu reagowania na sytuacje konfliktowe – czyli „moje mocne strony i obszary do rozwoju”,
- Rozwinięcie umiejętności dostosowywania stylu rozwiązywania konfliktów do sytuacji konfliktowej,
- Odróżnianie zachowań skutecznych od nieskutecznych w konfliktach,
- Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmów z osobami, które nie potrafią lub nie chcą rozwiązywać konflikt,
- Ustalenie zasady skutecznej komunikacji pozwalającej na zapobieganie sytuacjom konfliktowy.
Plan szkolenia
Co nam mówiono o konfliktach?
- Jakie są stereotypy związane z sytuacjami konfliktowymi i jakie są odruchowe reakcje na konflikt?
- Co pomaga, co przeszkadza i co warto zmienić, aby przygotować się na rozwiązanie sytuacji konfliktowej?