Skuteczna komunikacja i efektywna praca zespołowa

BIZNES

O szkoleniu

Na szkoleniu uczestnicy doświadczą jak działa język manipulacji i jak się przed nim skutecznie bronić. 
Nauczą się też rozpoznawać bariery komunikacyjne i skutecznie im zapobiegać. 
Uczestnicy doświadczą jak pracuje sprawny zespół oraz do czego jest on zdolny. Zrozumieją reguły społecznego wpływu oraz nauczą  się je stosować w celu przekonywania innych do swoich działań. 
Uczestnicy zobaczą jakie cechy ma skuteczny lider/przywódca oraz jak prawidłowo przydzielać zadania. Dowiedzą się również jak bardzo ważne jest chwalenie pracowników oraz rozliczanie ich z powierzonych zadań.

 

Program szkolenia skierowany jest do następujących grup uczestników:

  • Specjaliści,
  • Menadżerowie,
  • Zespoły nowe / stare, w fazie zmian i restrukturyzacji

Cele szczegółowe

Rozwój wiedzy.

  1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych ze współpracownikami.
  2. Poznanie technik skutecznej komunikacji.
  3. Skuteczniejsze rozwijanie pracy zespoowej w organizacji.
  4. Istota komunikacji interpersonalnej werbalnej i niewerbalnej.
  5. Funkcjonowanie zespołów i ich cykl życia.
  6. Rola kierownika i lidera w organizacji.
  7. Zasady wykorzystania technik skutecznej komunikacji w zależności od wymagań.

 

Doskonalenie praktycznych umiejętności.

  1. Dopasowywanie komunikatów do odbiorcy.
  2. Język NLP i obrona przed manipulacją.
  3. Reguły wpływu społecznego i ich praktyczne zastosowanie.
  4. Okno Johari i rozwój osobisty i członków zespołu..
  5. Kwadrat komunikacyjny i jak skutecznie mapować procesy komunikacji.
  6. Umiejętność odpowiedniego zadawania pytań.
  7. Umiejętność aktywnego słuchania.
  8. Umiejętność efektywnego wyrażania swoich oczekiwań.
  9. Umiejętność asertywnego komunikowania się.

 

Rozwój świadomości i budowanie postaw.

  1. Rola prawidłowej komunikacji w relacjach z innymi.
  2. Prawidłowe zarządzanie zespołami.
  3. Rola lidera i kierownika w organizacji.

Plan szkolenia

Rozpoczęcie szkolenia.

  • Przedstawienie się trenera i uczestników.
  • Przedstawienie celów i agendy szkolenia.
  • Przyjęcie zasad aktywnego uczestnictwa w szkoleniu.
  • Kontrakt grupowy.

„Smoki” - Ćwiczenie, dyskusja

Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa w praktyce – ćwiczenie „samochód"

Rola pytań.

Kanały komunikacyjne

Bariery komunikacyjne w naszej firmie

Jak uniknąć nieporozumień? Kwadrat von Thun’a

Aktywne słuchanie

Kreatywość i praca zespołowa, model FRIS

Jak efektywnie przekonywać współpracowników, klientów czy szefów?

Zakończenie szkolenia.

newsletter bądź zawsze na bieżąco

gwarantujemy najwyższą jakość